Tematyka kursu:

Rekrutacja

Tematyka kursu:

To oczywiste, że kiedy się odchudzasz, zależy Ci na efektach. Skuteczność stosowanej diety, to bez wątpienia ważna sprawa. Jednak, aby uzyskane rezultaty, udało się utrzymać, odchudzanie nie może być męczącą kuracją. Zbyt rygorystyczne podejście do diety finalnie prowadzi bowiem najczęściej do zarzucenia odchudzania, a nawet bywa częstą przyczyną przejadania się i zalążkiem zaburzeń odżywiania. Aby schudnąć trwale i bez skutków ubocznych konieczne jest więc elastyczne podejście i komfort podczas odchudzania. Z tym jednak także bywa problem, bo wielu osobom komfort w odchudzaniu nie kojarzy się z osiągnięciem satysfakcjonujących efektów.  Aby dowiedzieć się, jak pogodzić jedno z drugim, czyli jak zadbać o to, by dieta była SKUTECZNA, a jednocześnie komfortowa, a więc SYCĄCA, SMACZNA i SWOBODNA, zapraszamy na szkolenie pt.  „Odchudzanie bez stresu i efektu jo-jo – czyli zasada 4S w praktyce” z autorką tej koncepcji. 

Tematyka kursu:

Dowiedz się, jak pracować z pacjentem, który:

  • nie wierzy w siebie i swój sukces,
  • ma negatywne skojarzenia związane z dietą,
  • działa na zasadzie „wszystko albo nic”,
  • przerzuca odpowiedzialność za swoje problemy na sytuację i inne osoby,
  • doświadcza poważnych problemów psychologicznych uniemożliwiających realizację zaleceń (np. zaburzenia odżywiania, depresja, kryzysy życiowe).

Tematyka kursu:

W poznawczo–behawioralnym podejściu do pracy nad zmianą zachowań żywieniowych główny akcent położony jest na zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości, wnioskowania, myślenia, co ma związek ze zmianą w obszarze emocji i zachowań. Takie podejście w świetle badań okazuje się najbardziej skuteczną formą pomocy w przypadku występowania problemów z kontrolą odżywiania i zaburzeń odżywiania. Szkolenie nie jest formą terapii (i nie zastępuje jej!), ale jest okazją do poznania wybranych technik terapeutycznych, możliwych do samodzielnego zastosowania, które mogą być bardzo pomocne w radzeniu sobie z przejadaniem, nadmierną koncentracją na jedzeniu oraz zaburzeniami odżywiania.  

Tematyka kursu:

Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą schudnąć skutecznie, bezpiecznie i trwale, bez katowania się rygorystycznymi dietami i niepotrzebnymi ograniczeniami oraz dla tych, którzy chcą naprawić swoją relację z jedzeniem, zapanować nad jedzeniem pod wpływem emocji, przestać ciągle myśleć o jedzeniu i wyjść z błędnego koła stosowania diet i przejadania się.
Więc jeśli:
- masz trudności z kontrolą jedzenia, choć obiecujesz sobie wciąż, że od jutra będzie inaczej; - zaczynasz co chwilę inną dietę, stosujesz ją przez chwilę, a potem szukasz nowego rozwiązania;
- jesteś ciekawy(a), jakie techniki poznawczo-behawioralne mogą być pomocne w rozwiązywaniu takich problemów, jak przejadanie, nadmierna koncentracja na jedzeniu, zaburzenia odżywiania;
- chcesz nauczyć się jeść w sposób mądry i satysfakcjonujący, a nie impulsywny lub automatyczny;
- chcesz dowiedzieć się, czym jest zasada 4S i jak może pomóc Ci w odchudzaniu bez efektu jo-jo i budowaniu zdrowej relacji z jedzeniem.
Ten kurs jest przeznaczony dla Ciebie!

W ramach stażu oferujemy:

  • szkolenie z zakresu praktycznych umiejętności pracy z osobami z problemami żywieniowymi (według programu o nazwie „Psychodietetyka w praktyce”)
  • praktykę w zakresie przygotowania i prowadzenia konsultacji psychodietetycznych pod nadzorem doświadczonego specjalisty (10 godzin pracy nad przygotowaniem i przeprowadzaniem konsultacji);
  • indywidualne porady na temat własnego rozwoju zawodowego w obrębie psychodietetyki;
  • certyfikat potwierdzający udział w stażu.

Szkolenie realizowane w ramach stażu o nazwie „Psychodietetyka w praktyce” opiera się o przygotowaną listę 50 obszarów psychologicznych istotnych dla zmiany nawyków żywieniowych pacjenta. Szkolenie to stanowi bazę dla uczestników stażu szkoleniowego, którzy jednocześnie uczą się wykorzystywać zdobyte umiejętności w pracy z pacjentem podczas części praktycznej stażu.

Część szkoleniowa ma charakter warsztatowy, każdy omawiany blok tematyczny podparty jest licznymi ćwiczeniami praktycznych umiejętności w oparciu o analizę prawdziwych historii osób z problemami żywieniowymi. Ponadto na szkoleniu uczestnicy zapoznają się z narzędziami umożliwiającymi pracę z różnymi problemami natury psychologicznej, odpowiednimi do zastosowania nie tylko w gabinecie psychologa. Szklenie to pozwala więc uporządkować i uzupełnić wiedzę z psychodietetyki, przy czym nie tylko wyjaśnia naturę różnych problemów żywieniowych, ale uczy konkretnie, jak je rozwiązywać.

Ze względu na interaktywny charakter szkolenia, wymagana jest obecność na żywo z włączonymi kamerami i mikrofonem. Szkolenie nie jest nagrywane.



Tematyka kursu:

Kurs składa się z trzech zjazdów. Podczas każdego zjazdu odbywa się 12 godzin szkolenia (najczęściej w weekend), natomiast podczas zjazdu drugiego i trzeciego odbywa się dodatkowo praktyka z pacjentem (w ciągu dwóch dni bezpośrednio przed lub po weekendzie).

Bloki tematyczne realizowane podczas każdego zjazdu kształtują się następująco:

Zjazd I (szkolenie 12 godzin)

  • Praca z pacjentem uwzględniająca psychologiczne podejście – jak diagnozować problem, od czego zacząć, jak wygląda proces pracy z pacjentem.
  • Jak współpracować w zespole specjalistów.
  • Motywacja do zmiany zachowania – narzędzia umożliwiające budowanie motywacji i pracę z osobami o różnym poziomie gotowości do zmiany.
  • Jak pracować nad poczuciem własnej skuteczności osoby będącej w procesie zmiany nawyków. Przygotowanie pacjenta do zmiany.

 

Zjazd II (szkolenie 12 godzin + praca z pacjentem, około 5 godzin)

  • Ocena problemu żywieniowego z perspektywy zdrowia somatycznego, wiedzy żywieniowej i w kontekście psychologicznym.
  • Budowanie planu zmiany, formułowanie zaleceń w sposób uwzględniający psychologiczne mechanizmy prowadzące do kształtowania nawyków, zwiększający prawdopodobieństwo sukcesu.
  • Specyfika problemów z odżywianiem wynikających ze stosowania diet odchudzających.
  • Problemy z regulacją odżywiania: rola kontroli poznawczej i fizjologicznej.
  • Narzędzia do pracy z pacjentem umożliwiające przywracanie kontroli odżywiania.

 

Zjazd III (szkolenie 12 godzin + praca z pacjentem, około 5 godzin)

  • Praca z pacjentem z problemem jedzenia emocjonalnego.
  • Rola obrazu ciała.
  • Narzędzia umożliwiające kształtowanie umiejętności pacjenta niezbędnych w zmianie nawyków żywieniowych (np. asertywność żywieniową, radzenie sobie ze stresem, radzenie sobie z pokusami).
  • Rola środowiska w zakresie zmiany nawyków żywieniowych.
  • Kryteria diagnostyczne zaburzeń odżywiania – rola dietetyka, psychologa, psychoterapeuty, psychiatry i innych specjalistów w pracy z osobami z zaburzeniami odżywiania.

Tematyka kursu:

Zarówno dietetycy jak i inni specjaliści pracujący na co dzień z osobami zmieniającymi nawyki żywieniowe, podczas wizyt, mają ogrom wiedzy do przekazania i mało czasu, aby zachęcić klienta do wdrażania proponowanych zmian.  Brak efektów wywołuje często frustrację każdej ze stron i grozi nawet wypaleniem zawodowym specjalisty oraz zniechęceniem po stronie klienta. Znajomość specyficznej formy prowadzenia rozmowy w duchu dialogu motywującego zwiększa szanse na wydobycie wewnętrznej motywacji klienta do trwałej zmiany. W konsekwencji zarówno specjalista, jak i klient odczuwają większą satysfakcję ze współpracy.